Tuesday 4 June 2013

Supplemen Dan Penyusuan Susu Ibu

Assalam mommies!

It's time for FACTS! :)
Jom baca.

Seandai nya anda mengambil supplemen untuk tujuan penyusuan, 
perlu lah di fahami bahawa vitamin bukan lah salah satu cara untuk membanyak kan susu ibu.
Vitamin di ambil demi memasti kan tubuh ibu sentiasa sihat, bertenaga, ceria dan terus bersemangat dan secara langsung mampu membekal kansusu ibu kepada si manja.

Kejayaan penyusuan antara nya ada lah bergantung kepada kesihatan ibu.

Konsep asas penyusuan perlu lah di fahami terlebih dahulu iaitu :

LEBIH KERAP BAYI DI SUSU KAN atau
LEBIH KERAP SESI PERAHAN MAKA LEBIH BANYAK SUSU IBU DI HASIL KAN.

Pengambilan vitamin akan memberi kesan yang besar dalam dunia penyusuan sekiranya si ibu memenuhi keperluan di bawah dengan penuh disiplin dan konsisten.

1. Si ibu kerap menyusu kanbayi secara langsung ATAU bagi ibu yang bekerja, membuat sesi perahan yang konsisten setiap 3 jam atau tidak lebih dari ut sehingga payudara benar2 kosong.

2. Si ibu memasti kan pengambilan air yang seimbang dan secukup nya setiap hari iaitu tidak kurang dari 3L sehari dan memasti kan tidak berdiet dalam menjaya kan penyusuan lengkap buat si manja.

3. Si ibu juga di galak kan medekat kan diri dengan Pencipta demi memasti kan keseimbangan keperluan rohani dan jasmani di titikberatkan. Bagi muslim, doa dan zikir sangat di galak kan bukan hanya semasa membuat sesi perahan atau sedang menyusu kan bayi tetapi menjadi kan amalan rutin agar mudah mencapai gelombang alfa; iaitu ketengan supaya penyusuan dapat berlangsung dengan lancar.

Set Cadangan Pengambilan Vitamin Shaklee Mengikut Keperluan




Stay beauty mommies!
Mummy Ann
ID : 894394
annthepetitemom@gmail.com


0 comments:

Post a Comment